Pozycjonowanie, SEM, SEO

SEO, SEM, pozycjonowanie – każdy, kto choć trochę interesował się marketingiem internetowym, z pewnością słyszał te określenia. Co kryje się za tymi tajemniczo brzmiącymi skrótami? Czym jest każde z nich i dlaczego jest ważne dla twojej strony?

Czy to jest potrzebne?

Wieloletnia obecność na rynku domorosłych adeptów marketingu w sieci doprowadziła do zniechęcenia wielu przedsiębiorców pozycjonowaniem czy optymalizacją stron internetowych. Utarło się wrażenie, że jest to coś, co nie działa, jest bardzo kosztowne, a uzyskiwane rezultaty są nieprzewidywalne. W rzeczywistości jednak większość oferowanych działań była nieprofesjonalna, a stopień niezrozumienia zagadnienia – dość istotny.

Czym więc jest SEO? Z angielskiego jest to Serach Engine Optimalization, czyli optymalizacja w wyszukiwarkach. Dotyczy głównie treści na stronach i ma na celu taką ich optymalizację, by poprawiły się ich wyniki np. w Google. Pozycjonowanie Warszawa to również termin odnoszący się bezpośrednio do pozycji w wyszukiwarce, z tym że poprzez działania prowadzone poza samą stroną będącą obiektem działań. Natomiast SEM to „marketing w wyszukiwarkach” i jest pojęciem najszerszym, obejmującym działania reklamowe i marketingowe mające za zadanie przynieść nowych klientów.

Szukając odpowiedzi na pytanie, czy to jest w ogóle potrzebne, należy przeanalizować sposób, w jaki klienci poszukują usługodawców bądź sprzedawców. Zazwyczaj ich poszukiwania ograniczają się do wpisania frazy w Google i przejrzeniu 3 (maksymalnie 5) pierwszych wyników. Działania podejmowane ku temu, by znaleźć się wśród wyników, mają więc ogromne znaczenie dla pozyskiwania klientów, co jest niezbędne dla chyba każdego biznesu. Jakie korzyści przynosi marketing internetowy?

  1. finansowe – rosnące przychody – więcej klientów i więcej sprzedanych produktów,
  2. wizerunkowe – rosnąca obecność w świadomości klientów oznacza również, że w przyszłości chętniej skorzystają z tego, co mamy do zaoferowania,
  3. marketingowe – przekonywanie osób dotychczasowo niezainteresowanych oferowanymi rozwiązaniami.

By jednak móc osiągnąć którykolwiek spośród wymienionych celów należy wcześniej przygotować konkretny plan działania, którego konsekwentna realizacja będzie kluczem do pozyskiwania klientów, budowania trwałej pozycji rynkowej i przekonywania nowych osób do zainteresowania się naszą ofertą. Dobrze jest od początku współpracować ze specjalistami – ponieważ błędy mogą przez długi czas oddziaływać negatywnie na późniejsze wyniki osiągane podczas marketingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here